Προετοιμασία και διαμόρφωση στόχων για τις Πανελλήνιες του 2020.

 Το άγχος για τους μαθητές που έδωσαν Πανελλήνιες Εξετάσεις τον Ιούνιο, είναι πλέον παρελθόν. Τα αποτελέσματα βγήκαν και όλοι όσοι πέρασαν και πέτυχαν τους στόχους τους, απολαμβάνουν τα οφέλη των κόπων τους και τη χαλάρωση του καλοκαιριού. Ο ερχόμενος Σεπτέμβρης είναι η επίσημη έναρξη της τελευταίας χρονιάς των επόμενων μαθητών που ξεκινούν την γ’ λυκείου. Το καλοκαίρι είναι η ιδανική περίοδος για να ορίσουν τους στόχους τους και να προετοιμαστούν για την νέα σχολική χρονιά, που θα τους οδηγήσει στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και στην επίτευξη των στόχων τους.

 Ωστόσο, για να πετύχει κανείς τους στόχους χρειάζεται πρώτα να τους ορίσει. Το καλοκαίρι, πέρα από την καλή προετοιμασία στο φροντιστήριο και το προσωπικό διάβασμα, ο μαθητής είναι καλό να σκεφτεί και να αποφασίσει ποιες σχολές τον ενδιαφέρουν και ποια επαγγελματικά μονοπάτια θα ήθελε να ακολουθήσει στη ζωή του. Καλό είναι να κάνει την απαιτούμενη έρευνα, συνομιλώντας με καθηγητές του φροντιστηρίου και φοιτητές ή απόφοιτους σχετικών σχολών, να μελετήσει τα προγράμματα σπουδών των σχολών που τον ενδιαφέρουν αλλά και τις επαγγελματικές προοπτικές που αυτές προσφέρουν.

 Έτσι, κάθε μαθητής μέσα από αυτή την αναζήτηση  σχετικά με το τι πραγματικά θέλει και τι του ταιριάζει, θα μπορέσει  να αποκτήσει ένα σαφή στόχο, που θα αποτελέσει το κίνητρο για την  επίτευξή του.  Ας μη  ξεχνάμε, πετυχαίνουμε κάτι όταν το θέλουμε πολύ!

Καλοκαιρινή προετοιμασία για δυναμικό ξεκίνημα τον Σεπτέμβρη.

 Τα σχολεία έκλεισαν και το καλοκαίρι είναι η ιδανική περίοδος για χαλάρωση και ξεγνοιασιά. Αλλά όχι μόνο. Η καλοκαιρινή προετοιμασία για μαθητές β’ και γ’ λυκείου είναι μία πολύ καλή αρχή για ένα δυναμικό ξεκίνημα τον Σεπτέμβρη.

 Το καλοκαίρι ο ελεύθερος χρόνος είναι άπλετος. Διαμορφώνοντας ένα ήπιο πρόγραμμα διαβάσματος, θα μπορέσετε να αφομοιώσετε την ύλη των μαθημάτων καλύτερα και χωρίς άγχος. Με τον τρόπο αυτό, θα αποκτήσετε καλύτερη σχέση με το διάβασμα, καθώς θα γίνει μέρος της καθημερινής σας ρουτίνας. Ωστόσο δεν χρειάζεται να φτάσετε στο άλλο άκρο. Το καλοκαίρι είναι περίοδος χαλάρωσης και είναι απαραίτητο να διασκεδάσετε και να αποδράσετε από το σχολικό πρόγραμμα, ώστε να έχετε δυνάμεις για το χειμώνα, που ειδικά για τους μαθητές της γ’ λυκείου θα είναι αρκετά επιβαρυμένος από το εντατικό διάβασμα.

 Τα αποτελέσματα της καλοκαιρινής προετοιμασίας θα σας ανταμείψουν, καθώς τον Σεπτέμβρη θα ξεκινήσετε με καλύτερη διάθεση τη σχολική χρονιά, δε θα θεωρείτε το διάβασμα αγγαρεία και θα είστε ήδη ένα βήμα μπροστά στα μαθήματα της χρονιάς.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 2019

 

 

Τα απαραίτητα σύνεργα για τις Πανελλήνιες εξετάσεις

  Αρχικά χρειάζεται οι μαθητές που συμμετέχουν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις να έχουν προετοιμάσει απόβραδίς τα απαραίτητα έγγραφα και υλικά που χρειάζονται για την ημέρα της εξέτασης.

  Τη στιγμή της εξέτασης, μόλις πάρουν τα θέματα, χρειάζεται να τα διαβάσουν αργά και προσεκτικά, όσες φορές χρειαστεί, μέχρι να είναι σίγουροι ότι τα έχουν κατανοήσει πλήρως. Έπειτα, μπορούν να ξεκινήσουν από αυτά που γνωρίζουν καλύτερα.Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί η διατύπωση ενός θέματος να μην φαίνεται εκ πρώτης όψεως κατανοητή. Εκεί είναι που χρειάζεται να παίρνουν μερικές βαθιές αναπνοές και να διαβάζουν ξανά το θέμα χωρίς να πανικοβάλλονται ή να απογοητεύονται.

  Ακόμα και άν κάποια θέματα είναι δύσκολα, οι μαθητές δε χρειάζεται να απογοητεύονται. Το ζητούμενο είναι να κάνουν το καλύτερο δυνατό. Οπότε, ακόμη και στα δύσκολα θέματα χρειάζεται να βάζουν τα δυνατά τους και να μην τα παρατάνε. Ωστόσο, καλό είναι τα θέματα που τους δυσκολεύουν περισσότερο να τα αφήνουν για το τέλος, για να μην σπαταλούν το χρόνο τους.

  Το γραπτό χρειάζεται να είναι ευανάγνωστο και σωστά δομημένο. Ένα εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση είναι το πρόχειρο, στο οποίο μπορούν να κάνουν κάποιες σημειώσεις και προσχέδια των απαντήσεων τους.Τελειώνοντας το γραπτό τους οι μαθητές, καλό είναι να διαβάζουν ξανά τα θέματα και τις απαντήσεις τους και να κάνουν τις απαραίτητες διορθώσεις.

  Όταν πλέον παραδώσουν το γραπτό τους, έχουν τελειώσει με το συγκεκριμένο μάθημα, οπότε έχουν ανέβει ένα σκαλοπάτι και έχουν ήδη ένα μάθημα λιγότερο για να τους αγχώνει!  Ό,τι και να έχει γίνει πρέπει να μείνει πίσω τους και να εστιάσουν στο επόμενο μάθημα που αποτελεί τον νέο στόχος τους.

Καλή επιτυχία!

Χρήσιμες συμβουλές για την περίοδο πριν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

 

 Η περίοδος πριν από τις Πανελλαδικές εξετάσεις σε πολλές περιπτώσεις είναι πιο αγχωτική από την ίδια την περίοδο των εξετάσεων. Ακολουθούν μερικές συμβουλές για αυτή την αγχωτική περίοδο.

 Οι μαθητές είναι σημαντικό να αποβάλουν από το μυαλό τους όλες τις αρνητικές σκέψεις και την καταστροφολογία, όπως “δε θα τα καταφέρω”, αντικαθιστώντας τες με θετικές και ρεαλιστικές σκέψεις, όπως “θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ”.

 Όποτε νιώθουν ότι φτάνουν σε μικρά αδιέξοδα, καλό είναι να το κουβεντιάζουν με το οικείο τους περιβάλλον και να μην τα αφήνουν να συσσωρεύονται και να καλλιεργούνται μέσα τους.

 Σύνηθες φαινόμενο πριν από τις εξετάσεις είναι να διαρρέουν δήθεν πληροφορίες για SOS θέματα. Είναι σημαντικό οι μαθητές να μην επηρεάζονται από τέτοιες φήμες, αλλά να δίνουν βαρύτητα στα εφόδια που αποκόμισαν από το σχολείο και το φροντιστήριό τους καθόλη τη διάρκεια της προετοιμασίας τους.

 Πολλές φορές αυτό που χρειάζονται οι μαθητές σε αυτές τις περιόδους είναι μία μικρή διέξοδος από τη συνεχή σκέψη γύρω από αυτή τη δοκιμασία. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ακόμη και μία σύντομη βόλτα στο τετράγωνο της γειτονιάς, μπορεί να βοηθήσει στο να επαναφέρουν τις θετικές τους σκέψεις.

Συμβουλές για μια αποτελεσματική επανάληψη

 Με τις πανελλαδικές να πλησιάζουν, οι ημέρες του Πάσχα προσφέρονται τόσο για ξεκούραση όσο και για επανάληψη. Μια αποτελεσματική τεχνική για την επανάληψη είναι η τεχνική της συμπύκνωσης της ύλης ενός κεφαλαίου γράφοντας σε μια σελίδα το κεντρικό θέμα  και γύρω του ακτινωτά να καταγράφονται όλα τα κύρια στοιχεία που σχετίζονται με αυτό. Η διαδικασία αυτή βοηθά τους μαθητές να εμπεδώσουν την ύλη πιο αποτελεσματικά και να θυμούνται τις λεπτομέρειες πιο εύκολα.

 Τα θετικά και τεχνολογικά μαθήματα χρειάζονται σύστημα και υπομονή. Οι μαθητές θα πρέπει να διαβάζουν κάθε κομμάτι με μεγάλη προσοχή και να μην προχωράνε αν δεν έχουν κατανοήσει πλήρως αυτό που διαβάζουν. Για κάθε τύπο ή έννοια που συναντούν θα πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν στον εαυτό τους τη σημασία του, τη λειτουργία του και τη χρησιμότητά του. Θα πρέπει επίσης να είναι σε θέση να μπορούν να εξηγήσουν σε ποιες προηγούμενες γνώσεις στηρίζεται και πως μπορεί να εφαρμοστεί σε συνδυασμό με αυτές. Συνδέοντας τα διαφορετικά κεφάλαια μεταξύ τους, οι μαθητές αποκτούν μια συνολική εικόνα της ύλης που έχουν διδαχθεί και έτσι διευκολύνονται στο να την αξιοποιήσουν αποτελεσματικά κατά την εξέταση.

Ελεγχόμενες αναπνοές για την αντιμετώπιση του άγχους

 

Το παρατεταμένο άγχος μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους, πόνους στην πλάτη, ανορεξία, κούραση, κατάθλιψη και άλλα σωματικά συμπτώματα με αποτέλεσμα να παρακωλύεται η απόδοση τόσο κατά τη μελέτη όσο και κατά την περίοδο των εξετάσεων. Ωστόσο, μπορείτε να ελέγξετε το άγχος σας ακολουθώντας κάποιες απλές τεχνικές χαλάρωσης.

Κάθε μέρα, απολαύστε 10-15 λεπτά ηρεμίας και ησυχίας. Καθίστε στο αγαπημένο μέρος του σπιτιού σας και σκεφθείτε ένα αγαπημένο μέρος η αντικείμενο. Έπειτα σφίξτε και χαλαρώστε τους μύες σας στους ώμους και στα πόδια. Πάρτε μια βαθιά αναπνοή και εκπνεύστε αργά από τη μύτη σας. Ξαναπάρτε μια βαθιά αναπνοή γεμίζοντας το στήθος με αέρα και εκπνεύστε αργά. Επαναλάβετε μέχρι η αναπνοή σας να γίνει κανονική όντας επικεντρωμένοι στις αναπνοές σας. Με τον τρόπο αυτό, σύντομα θα νιώθετε χαλαροί και ότι ελέγχετε την κατάσταση που σας έχει αγχώσει.

ΤΜΗΜΑΤΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Λειτουργούν Τμήματα Γ’ Γυμνασίου για Μαθηματικά και Νεοελληνική Γλώσσα.

Η οργάνωση είναι το ήμισυ της μελέτης

Πολλές φορές οι μαθητές δυσκολεύονται να αποδώσουν στη σχολική μελέτη όχι τόσο γιατί δυσκολεύονται με το περιεχόμενο όσο γιατί αδυνατούν να το οργανώσουν με αποτέλεσμα να αποσυντονίζονται και να χάνουν χρόνο.
 Προκειμένου να γίνει μια σωστή οργάνωση, οι μαθητές θα πρέπει να τηρούν ένα τακτικό ωράριο στο καθημερινό τους πρόγραμμα. Να ορίζουν πότε θα φάνε, πότε θα αρχίσουν διάβασμα, πότε θα κάνουν διάλειμμα κοκ. Όταν έρθει η ώρα του διαβάσματος είναι καλό να κοιτάνε πρώτα τι έχουν να κάνουν και έπειτα να αρχίζουν. Καλό είναι επίσης να ξεκινούν με τα ”δύσκολα” ώστε να είναι ξεκούραστοι για να μπορούν να τα αντιμετωπίσουν και να τελειώνουν με τα πιο ”εύκολα”.
 Σημαντικό ρόλο στη σωστή οργάνωση της μελέτης και στη διατήρηση της διαύγειας και της συγκέντρωσης παίζουν και άλλοι παράγοντες, όπως η ισορροπημένη διατροφή και ο καλός ύπνος. Οι μαθητές θα πρέπει να λαμβάνουν καθημερινά τακτικά γεύματα, σπιτικά μαγειρεμένα και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που χαρίζουν διαύγεια και ευεξία. Επίσης, σημαντικός είναι και ο καλός ύπνος, καθώς ένας ξεκούραστος εγκέφαλος συγκεντρώνεται και αποδίδει πάντα καλύτερα .

Διαχείριση χρόνου, το κλειδί της επιτυχίας

Black hourglass with white sand on wooden background

 Η διαχείριση χρόνου είναι μια από τις σημαντικότερες δεξιότητες που πρέπει να κατέχουμε καθώς πολλές φορές η επιτυχία μας σε κάτι εξαρτάται από τον τρόπο που διαχειριζόμαστε το χρόνο μας. Η αλήθεια είναι ότι συνήθως ανακαλύπτουμε ότι μεγάλο μέρος του χρόνου μας αφιερώνεται σε ενέργειες που δεν είχαμε προγραμματίσει εξαρχής. Επίσης, πολύ συχνά ανακαλύπτουμε ότι μια προγραμματισμένη δραστηριότητα παίρνει περισσότερο χρόνο να ολοκληρωθεί σε σχέση με το χρόνο που αρχικά είχαμε υπολογίσει να αφιερώσουμε και ακριβώς αυτοί οι λόγοι δημιουργούν προβλήματα στη διαχείριση του χρόνου μας.

 Σημαντικό βήμα γα τη σωστή οργάνωση του χρόνου μας είναι να τον αναλύσουμε και να καταγράψουμε που αφιερώνουμε τον περισσότερο χρόνο, αν οι δραστηριότητες στις οποίες αφιερώσαμε χρόνο ήταν προγραμματισμένες ή όχι, αν διακόπηκαν, αν ήταν επείγουσες, αν συμμετείχαν και άλλοι και τέλος πόσες από τις δραστηριότητες που είχαν προγραμματιστεί ολοκληρώθηκαν απρόσκοπτα, και αν όχι, ποιες ήταν οι κύριες αιτίες των διακοπών.

 Κάνοντας την παραπάνω ανάλυση μπορούμε να έχουμε μια ρεαλιστική απεικόνιση της πραγματικότητας και να διαπιστώσουμε τις συνήθειες που ευθύνονται για τη δυσκολία στη διαχείριση του χρόνου μας, ώστε παρεμβαίνοντας κατάλληλα να επανακτήσουμε τον έλεγχο της κατάστασης και να αποφύγουμε καταστάσεις άγχους.