Είναι γεγονός ότι με την έναρξη της νέας σχολικής περιόδου, οι μαθητές του Λυκείου διαμορφώνουν προσδοκίες για το μέλλον τους. Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους αναγνωρίζουν τις δυνατότητες και τις αδυναμίες τους και με βάση αυτές, αντιμετωπίζουν τις απαιτήσεις της σχολικής χρονιάς και επιλέγουν κατευθύνσεις.
Ωστόσο, οι όποιες αδυναμίες σε μαθήματα ξεπερνιούνται πιο εύκολα όταν αντιμετωπίζονται εγκαίρως. Όταν δημιουργούνται κενά στην διδακτέα ύλη, μετά είναι πιο δύσκολο να καλυφθούν. Για το λόγο αυτό χρειάζεται περισσότερη επιμονή στα μαθήματα που κατανοούν με μεγαλύτερη δυσκολία. Επιπλέον, είναι ωφέλιμο να αντιμετωπίζονται οι όποιες δυσκολίες με αυτοπεποίθηση, βάζοντας οι μαθητές τα δυνατά τους ώστε να τις ξεπερνούν. Με αυτόν τον τρόπο θα φτάσουν πιο ομαλά στην διαδικασία των Πανελλήνιων εξετάσεων.
Σε όποια σχολική τάξη κι αν βρίσκονται οι μαθητές, μπορούν να αποδώσουν τα μέγιστα όταν λειτουργούν με επίγνωση και προσπάθεια για το καλύτερο. Με σύμμαχο το φροντιστήριο και την πειθαρχία σε ένα σωστά διαμορφωμένο πρόγραμμα μελέτης, όλες οι δυσκολίες μπορούν να ξεπεραστούν.
Οι απογοητεύσεις και οι ανησυχίες είναι μέρος της ζωής. Χρειάζεται όμως να ξεπερνιούνται εγκαίρως. Κι αυτό μπορεί να επιτευχθεί με το διάλογο και την εξωτερίκευση των συναισθημάτων. Οι γονείς και οι καθηγητές έχουν περάσει από τις ίδιες δοκιμασίες, οπότε κατανοούν την ψυχολογική κατάσταση των μαθητών και μπορούν να γίνουν σύμβουλοι στα δύσκολα. Πολλές φορές η εξωτερίκευση και μόνο των προβλημάτων βοηθάει.
Οι όποιες αποτυχίες σε διαγωνίσματα είναι φυσιολογικές. Οι μαθητές πρέπει να αξιολογούν τον εαυτό τους συνολικά, με βάση την προσπάθεια που κάνουν όλο τον χρόνο και να μην μένουν στάσιμοι στα όποια λάθη τους. Άλλωστε από τα λάθη μας μαθαίνουμε και γινόμαστε έπειτα πιο αποδοτικοί και δυνατοί, ώστε να μην τα επαναλάβουμε.