Home » Άρθρα » Ποιές είναι οι κατάλληλες συνθήκες για αποδοτικό διάβασμα;

Ποιές είναι οι κατάλληλες συνθήκες για αποδοτικό διάβασμα;

diakrisi

 

Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, μερικές από τις κατάλληλες συνθήκες για μελέτη των μαθητών είναι οι παρακάτω:

  1. Τι να διαβάσετε και πότε. Οι πρωινές ώρες είναι κατάλληλες για ενασχόληση με πιο θεωρητικά μαθήματα. Δηλαδή για μάθηση που έχει σχέση με γεγονότα, λεπτομέρειες και καινούργιες έννοιες ενώ οι βραδινές ώρες είναι κατάλληλες για την κριτική επεξεργασία που ευνοεί τη λύση ασκήσεων και την απάντηση ερωτήσεων κρίσης.  Επίσης, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η βραδινή μελέτη συγκρατείται καλύτερα στη μνήμη όταν την ακολουθεί αμέσως μετά ο ύπνος, παρά όταν παρεμβάλλεται άλλη δραστηριότητα.
  2. Καθίστε σωστά. Η στάση του σώματος κατά τη μελέτη πρέπει να είναι με τη σπονδυλική στήλη όσο το δυνατόν πιο όρθια.  Το σκύψιμο όχι μόνο περιορίζει την άνετη αναπνοή και την καλή κυκλοφορία του αίματος αλλά επηρεάζει και την πνευματική διαύγεια.
  3. Ακούστε λίγη μπαρόκ μουσική. Το άκουσμα της μουσικής (χωρίς στίχους) εμψυχώνει και ενεργοποιεί τον νου, ενώ ταυτόχρονα μειώνει το άγχος. Το είδος της μουσικής που έχει βρεθεί ότι ενθαρρύνει τη μάθηση είναι η κλασική και ιδιαίτερα η μπαρόκ, διότι ο ρυθμός της είναι σαν τον ρυθμό που χτυπά η καρδιά μας. Σε κάθε περίπτωση συνιστάται οι μαθητές να ακούν μουσική όχι περισσότερο από 30% του χρόνου μελέτης.
  4. Προσοχή στη διατροφή.  Οι μαθητές είναι καλό να τρώνε μικρά και υγιεινά γεύματα καθώς αμέσως μετά από ένα γεύμα και για όσο διάστημα διαρκεί η πέψη, η διαύγεια και η οξύνοια του νου μειώνονται αισθητά και αυξάνεται η υπνηλία.
  5. Κάνετε γυμναστική. Η γυμναστική και ιδιαίτεραη έντονη αεροβική αυξάνει την πρόσληψη οξυγόνου στον εγκέφαλο με αποτέλεσμα γρήγορες αντιδράσεις και  βελτίωση της μνήμης και της σκέψης.
  6. Μην κοιμάστε μετά τις 12 το βράδυ. Για την καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου απαιτούνται κανονικές ώρες ύπνου το βράδυ (6-7 ώρες, ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του ατόμου) ξεκινώντας από τα μεσάνυχτα. Οι ώρες του ύπνου που χάνονται, αν κάποιος κοιμηθεί π.χ. στις 3 μετά τα μεσάνυχτα, δεν μπορούν να αναπληρωθούν, όσο και αν κοιμηθεί κανείς μετά την ανατολή του ήλιου.

Μοιραστείτε το άρθρο αυτό
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+